Miranda van Herk en Esther van den Heuvel van haarmode C’EST ÇA
“Ik zag dat de Koning ook niet was geknipt. Dat deed me wel wat.”
Miranda en Esther werkten allebei in een kapsalon, toen ze in 1999 besloten om samen een eigen salon voor dames en heren te openen in hartje Valkenswaard: C’EST ÇA. Nu, ruim ruim 21 jaar later, is haarmode C’EST ÇA een begrip in Valkenswaard waar je niet alleen terecht kunt voor de nieuwste haarmode en haarkleuring, maar ook voor hoofdhuidbehandelingen en haarwerken (pruiken).
Hoe hebben Miranda en Esther de sluitingsperiode van hun succesvolle kapsalon ervaren? “Gelukkig zijn we niet zo paniekerig aangelegd,” zegt Miranda. “Toen het nieuws bekend werd, hebben we direct besloten om de salon te sluiten. Je wilt gewoon geen enkel risico nemen. Natuurlijk hebben we even een traantje gelaten, want niemand wist waar dit heen zou gaan. Maar we hebben als team direct de schouders eronder gezet en gekeken wat we wél konden doen!”
In de sluitingsperiode, van 15 maart tot afgelopen maandag toen de kapsalons in Nederland weer open mochten, bleek opnieuw hoe sterk het ondernemersduo Miranda en Esther is. “Je leert elkaars krachten als team nóg beter kennen” zegt Miranda. “Esther is echt een vaktijger, weet bijvoorbeeld alles van haarkleuring. We hebben per post color kits laten bezorgen bij onze vaste klanten, zodat ze zelf hun haarkleur konden bijhouden. En we hebben bestellingen aan huis bezorgd. Dat werd heel erg gewaardeerd!”
Wat óók werd gewaardeerd, is de aandacht die het team van C’EST ÇA is blijven geven aan hun klanten. “We hebben gepost op social media, kaartjes gestuurd, gebeld, soms even een bezoekje gebracht en een praatje-op-afstand gemaakt. Door contact te houden met onze klanten, konden we ook snel weer opstarten toen onze deuren weer open mochten.”
Wat beide dames het meest gemist hebben toen hun kapsalon gesloten was? “Enerzijds de structuur van iedere dag werken en dagelijkse bezigheden in de salon, anderzijds onze klanten natuurlijk. We zijn allebei echt mensenmensen, we houden van reuring. Maar deze crisis biedt ondernemers ook kansen! Zo denken we nu bijvoorbeeld na over flexibele openingstijden, zodat mensen ook vóór hun werk even geknipt kunnen worden. Ik denk dat de servicegraad bij veel ondernemers echt omhoog gaat.”
Miranda en Esther: ondernemers met passie voor hun vak en liefde voor hun klanten. “Ik heb gemerkt hoe belangrijk mensen het vinden om een mooi verzorgd kapsel te hebben; dat het plaatje klopt. Eigenlijk verkopen we een stukje zelfvertrouwen. Ik zag trouwens met Koningsdag op televisie dat onze Koning óók niet was geknipt. Ja, dat deed me wel wat.”